چالش های ۲۱ روزه

هادی اقبال

سلام

امروز میخوام در مورد موضوعی پست بزارم که خیلی ها از جمله خودم درگیرشم و اون راه حلی برای انجام دادن فعالیت های روی هم انباشته و انجام نشده است.

چالش ۲۱روزه

طبق نظریات روانشناسان اگه هر فعالیت رو ۲۱روز انجام بدیم اون فعالیت تبدیل میشه به عادت و اگه فعالیتی رو ۲۱روز مداوم انجام ندیم دیگه انجام ندادن اون فعالیت خیلی راحت میشه برامون

پس اگه کلی فعالیت خوب و پرنشاط و اجتماعی مثل ورزش کردن ، مطالعه ، معاشرت و … دارید همه رو توی یک دفترچه یادداشت کنید و یکی یکی شروع کنید با چالش ۲۱روزه انجامش دادن

داستان از این قراره که شما یک چالش رو بالای یک صفحه یادداشت میکنید و جلوش تاریخ میزنید و زیر اون از عدد ۲۱ تا عدد ۱ شماره می زارید، حالا چرا برعکس؟ چون از نظر روانشناسی وقتی شما از ۱تا۳ میشمارید ذهن شما این پیام رو میده که ممکنه بعد از ۳هم عددی باشه و این داستان ادامه داره، اما وقتی از ۳تا۱ به صورت برعکس میشمارید ذهن عدد۱ رو آخرین عدد میدونه و بعد از اون پایان رو پیام میده ، بعد از اینکه عددها رو یادداشت کردید شروع میکنید به انجام دادن فعالیت و هر روز که فعالیت رو انجام دادید شرح حال اون فعالیت اون روز رو جلوی عدد اون روز یادداشت میکنید. به همین سادگی

 

نکته۱ : اول با فعالیت های پرنشاط تر و سبک تر شروع کنید تا لذت بیشتری ببرید و عیب و ایراد کار رو دربیارید.

نکته۲ : نکته جالب تر این راه حل اینه که میتونید هم زمان و یا هر زمانی که دوست داشتید یک چالش دیگه رو هم شروع کنید.

 

مثال:

چالش ۲۱روز ورزش ، روزی ۱۰دقیقه (تاریخ شروع ۱۳۹۷/۰۸/۰۳)

۲۱ ۹۷/۰۹/۰۳  امروز بیشتر حرکات نرمشی انجام دادم
۲۰ ۹۷/۰۹/۰۴  امروز رفتم پارک و ۱۰ دقیقه سبک دویدم
. .
. .
۲ .
۱ ۹۷/۰۹/۲۳ آخرین روز چالش ( هم لذت ورزش کردن رو چشیدم هم لذت به اتمام رسوندن یک کار رو )

 

2
هادی اقبال
هادی اقبال

ارسال پاسخ